OFFLINE MARKETING

Geen enorm strategisch boekwerk. Het liefst gaan we meteen aan de slag met het beter en mooier maken van jouw marketingmiddelen en uitingen. We bedenken campagnes, ontwikkelen een passend pakket aan middelen die perfect bij elkaar aansluiten en kijken naar een planning die haalbaar en realistisch is. Onze focus ligt op design, zonder jouw doelstellingen (meer klanten, meer omzet), uit het oog te verliezen. 

Wist je trouwens dat we het liefst inzetten op een samenwerking voor lange termijn? Zo voorkomen we dat je de deur uitgaat met een nieuwe huisstijl of website en vervolgens alsnog vastloopt met implementatie ervan in je bedrijfsvoering.

Mr. Sem is jouw partner die je graag op weg helpt naar jouw ondernemersdroom.

We blijven je volgen en signaleren op tijd als we denken dat vernieuwen of bijstellen nodig is. Uiteraard is het aan jou wat je hiermee doet.

STRATEGIE

Een (marketing) strategie voor jouw bedrijf is als het fundament voor je woning. Als je strategie goed is, staat je bedrijf als een huis. Zomaar in het wilde weg starten met advertenties, poster, flyers of het opzetten van een website, is als schieten met hagel. Misschien raak je iets, maar de kans is groot dat je mist. Dat wil jij niet en dat willen wij niet.  

Bovendien willen wij jou en jouw bedrijf graag goed leren kennen. We willen begrijpen hoe jouw bedrijf werkt en hoe de markt, waarin jouw bedrijf zich begeeft, in elkaar zit. We willen weten wie jouw doelgroep (lees: ideale klant) is en waar jouw ambities liggen. De focus binnen onze strategische sessie ligt op waar je naartoe wilt met je bedrijf, maar daarvoor is het ook af en toe belangrijk om terug te kijken. Om te kijken waar je vandaan komt. Vaak wordt de richting waar je naartoe wilt gevormd door de richting waar je juist absoluut niet naartoe wilt.

Wij gaan je vervolgens niet vertellen hoe jij het bedrijf moet leiden, maar we gaan je wel helpen om weloverwogen keuzes te maken. Dat is hoe wijwerken: Jij vertelt, wij sturen, jij bepaalt.

Het resultaat van de strategische fase is een Gameplan. Dat is geen pagina’s dik boekwerk, maar een duidelijk en overzichtelijk (Game)plan voor jouw bedrijf:

  • Wie ben je?
  • Wat wil je bereiken?
  • Wat heb je daarvoor nodig?
  • En hoe kun je dit realiseren?

De belangrijkste meetbare resultaten van een goede marketing campagne of strategie worden ook wel de Key Performance Indicators (KPI’s) genoemd.Verder is het belangrijk om te achterhalen hoe potentiele klanten zich gedragen op je website en welke route ze daarbij volgen. Deze data kan je achterhalen aan de hand van de customer journey. Hierdoor kun je weloverwogen wijzigingen en verbeteringen rond je webshop, website of aan je online marketing strategie aanbrengen.